Kontor (+46)(0)8-767 3666
Hans Sogell (+46)(0)70-214 0000
Finns det något bra och tillförlitligt sätt att testa en affärsidé eller analysera en verksamhet på innan man lägger ner för mycket tid och kapital?
Ja det finns det - Business Scoring eller mer på svenska Marknadsföringskontroll! ..eller ännu bättre Affärsutveckling med Verksamhetsanalys, eftersom modellen även täcker statliga och kommunala verksamheter på ett mer adekvat sett än Kaplan´s Balanced Scorcard.Business Scoring är så bra att SEB har låtit oss utbilda 200 kontor och de övriga bankerna ytterligare 200 kontor tillsammans. Du kan lära dig det genom att läsa boken eller gå på seminarium. Vill du att vi hjälper dig analyser så kan vi göra det till fast pris.
Modellen går även utmärkt att använda på verksamheter t.ex. på ett sjukhus kunde man sänka kostnaderna med 21% per vårddygn.
"Affärsbedömning med MarknadsföringsKontroll (MK) - Business Scoring (BS)" en teknik som han utvecklat och utbildat fler än 200 företag i, varav bara åt ett av dessa , S-E-Banken, fler än 180 kontorschefer. Här kan du följa samtal mellan oss och våra kunder, avseende några vanliga uppdrag, som vi får förtroendet att genomföra regelbundet!
Marknadsföreningen i Stockholm (MiS) och Stockholms Universitet har bedömt Affärsutvecklingsverktyget MarknadsföringsKontroll som "lika genialt enkelt som tillförlitligt".
MarknadsföringsKontroll (MK-analys) och personbedömningstestet ENTRÉ baserat på sina studier och erfarenheter från flera än 1800 affärsprojekt i olika branscher världen över - är nu samlade i en unik databas. Arbetet med att börja samla information om framgångsfaktorer, började redan 1965, genom intervjuer av företagsledare, Div-chefer, AO- chefer och genom egna erfarenheter i fler än 20 länder. Vilka parametrar kom igen i olika branscher och länder? 1985 hade materialet vuxit till en internationell databas med drygt 1600 affärsprojekt , med 62 bransch- och landoberoende parametrar. Parametrarna har, var och en, fått ett värde, baserade på intervjuerna och egna gjorda erfarenheter under perioden.
MarknadsföringsKontroll eller Business Scoring är samtidigt ett AffärsRiskAnalyssystem och den 62 parametern är en sammanfattande Kostnads/intäktsanalys. MK-analysen tar alltså reda på vad krediten skall användas till och hur stor sannolikheten är att den skall återbetalas, uttryckt i %, MK-analysen tar också reda på och visar om det går att driva affärsidén med lönsamhet och hur stor sannolikheten är att detta skall lyckas, uttryckt i %. Det går lika bra att analysera en tjänst som en produkt. Det enda kravet är ett eget budgetansvar, ett eget resultatsansvar . Det kan vara i en kommun, en klinik, ett litet företag, ett stort företag, en division eller bara en idé.
Avancerad Affärsutveckling - AffärsRiskAnalys -
Objektvärdering:
Dag 1; Begreppen definieras och de 62 kontrollstationerna penetreras.
Em.,
Praktikfall 1 med grupparbete och Grupperna presenterar sina MK-analyser som
AffärsRiskAnalyseras med % sannolikhet att lyckas.
Dag 2; Erfarenheter från dag 2 samt ENTRÉ. Praktikfall 2, och Grupperna
presenterar sina MK-analyser som AffärsRiskAnalyseras med % sannolikhet att lyckas.
Beställ här!
Marknadsföreningen i Stockholm (MiS) och Stockholms Universitet har bedömt Marknadsförings Kontroll som "lika genialt enkelt som tillförlitligt".
- Låt oss göra en Business Scoring, på hela eller delar av Din verksamhet! - Och säker - ställa lönsamheten !