Kontor (+46)(0)8-767 3666
Hans Sogell (+46)(0)70-214 0000
Nedanstående är exempel på samtal mellan oss och våra kunder avseende några vanliga uppdrag som vi får förtroendet att genomföra regelbundet: Hela samtalet! |
Tala om för oss vilket säljstödssystem som vi skall välja och hjälp oss med implementeringen. |
Hej Hans! Vi behöver ett effektivt säljstödsprogram åt våra 24 säljare. Tala om för oss vilket säljstödssystem som vi skall välja och hjälp oss med implementeringen. Hur föreslår du att vi börjar? Lars! Vi har granskat fler än 140 säljstödssystem. Ett säljstödssystem kan innehålla 800 funktioner (se vår checklista). Har du gjort en kravspecifikation ? Nej, vi har inte gjort en kravspecifikation. Vi vet egentligen inte vad vi behöver. Då föreslår jag att vi börjar med att ta reda på dina kärnkrav. Samla några av de mest intresserade säljarna (max 5 st.) och reservera ett par timmar, så kommer jag till dig. Då försöker vi ta fram kärnkraven. Klarar vi inte detta på en timme måste vi göra en endags workshop. Vad kostar det? Första besöket kostar 4.950:-. Måste vi göra en workshop blir betydligt mer omfattande och dyrare. Jag tar fram en offert på hela upphandlingen med implementering. OK vi kör kärnkraven först. Jag vet att säljarna är här på fredag. Kan du komma 13.00 ? Ja, det går bra! Jag tar med mig offerten då. |
Vår specialitet är att ta reda på vad kunden vill ha, hur hon tänker samt utvärdera vilka alternativ hon har och implementera detta till lönsamhet.