Kontor (+46)(0)8-767 3666
Hans Sogell (+46)(0)70-214 0000
Nedanstående är exempel på samtal mellan oss och våra kunder avseende några vanliga uppdrag som vi får förtroendet att genomföra regelbundet: Hela samtalet! |
Vi behöver hjälp med att på ett enkelt och rättvist sätt premiera, berömma och kritisera människorna i organisationen. (IT-stöd, livekurs, B2B ) |
Hej Hans! Vi behöver hjälp med att hålla duktig personal kvar i organisationen och minska sjukfrånvaron. Kan du ta fram ett IT-stöd åt oss som är så enkelt och effektivt att det verkligen används? Du har ju framgångsrikt hjälpt oss med övertalig personal tidigare. Ja, vi har nyligen utvecklat en metod som vi kallar Competence Management Scoring TM för att attrahera, utveckla och behålla aktiva och engagerade medarbetare med rätt kompetens. Kompetensanalysen mäter kompetensnivån hos varje medarbetare. Våra positiva erfarenheter av att ha hjälpt flera 100 människor till ett nytt, roligare och mer välbetalt jobb, har gett oss förutsättningarna till att utveckla CMS metoden. Vi arbetar efter ordet kompetens verkliga betydelse "att kunna utföra något praktiskt" och mäter regelbundet uppnådda resultat i kombination med individuella förutsättningar hos alla medarbetare. De kompetensutvärderas var tredje månad och sorteras i grupperna Excellent, Potentiell samt Support.Det låter mycket intressant, Hur gör vi nu? Jag föreslår att du stämmer av vår målformulering för CMS. Om du tycker den stämmer med vad ni letar efter så träffas vi och går igenom detaljerna. Den lyder som följer:
Detta är mycket mer än vi vågat drömma om. Kan du klara detta med en enkel mjukvara, så är det BINGO för båda parter? Kan du komma hit på måndag förmiddag nästa vecka, kl. 09.00? Javisst Per, det går bra. Jag kommer på måndag kl. 09.00 till Fjällgatan 9 ! |
....Ja det låter som en saga, men så är det med CMS modellen.
Läs Rindab´s referensbrev.